Strona Główna
 
GS SCh Alwernia Aktualności
 
 Kontakt
 
 O firmie
 
 Członkowie

 

 
   O firmie:

ZARZĄD

Prezes Zarządu

Roman Laska

Zastępca Prezesa Zarządu

Marek Duda

 

 

 

RADA NADZORCZA

Jadwiga Baran

Marek Bartkiewicz

Marek Ciastoń

Jerzy Druzgała

Grażyna Krzyżek

Stanisława Nowak

Józef Maciej Róg

Elżbieta Walas

Józef Wróbel

 

PEŁNOMOCNICY

Edyta Błażewicz

Katarzyna Gzyl

 

 

 

PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI

Doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania

Działalność rachunkowo-księgowa, doradztwo podatkowe

Poszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane

Działalność organizacji komercyjnych i pracodawców

Działalność archiwów

Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi

 

INFORMACJE OGÓLNE

Małopolski Spółdzielczy Związek Rewizyjny w Krakowie został założony w grudniu 1991 r. z inicjatywy 12 gminnych spółdzielni woj. krakowskiego. Był pierwszym związkiem w kraju w pionie "SCh" założonym po zawieszeniu działalności lustracyjnej w spółdzielczości w wyniku ustawy z 20 stycznia 1990 r. o zmianach w organizacji i działalności spółdzielczości.

W czasie tworzenia Związku nie działały żadne związki spółdzielcze, bowiem ustawowo w 1990 r. zostały one poddane likwidacji.

Celem powołania Związku było w szczególności utworzenie takiej organizacji spółdzielczej, która będzie integrować środowisko spółdzielcze w trudnych i złożonych warunkach dokonujących się w Polsce przemian społeczno-gospodarczych oraz pomagać  spółdzielniom w dostosowaniu działalności do warunków wolnego rynku.

 

Pomoc ta w pierwszym okresie działalności MSZR polegała głównie na szkoleniach, doradztwie i instruktażu dla kierownictwa, samorządu i pracowników spółdzielni. Zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami dotyczyło to głównie zagadnień ekonomicznych, rachunkowości i rozliczeń z budżetem, systemu ubezpieczeń społecznych oraz prawa spółdzielczego. Duże było również zainteresowanie rozliczeniami technologicznymi zakładów produkcyjnych, szczególnie piekarni.

 

Ponadto dokonywano indywidualnych bezpośrednich dojazdów do spółdzielni w celu pomocy przy rozwiązywaniu bieżących problemów. Po znowelizowaniu w 1994 r. prawa spółdzielczego poza kontynuacją poprzednich zadań podjęto realizację podstawowego zadania statutowego - tj. przeprowadzenie lustracji. Związek zapewnia przeprowadzenie w każdej spółdzielni raz na trzy lata lustracji, a więc przestrzegany jest ustawowy wymóg w tym zakresie. Dla zapewnienia sprawnej realizacji tego zadania opracowany jest plan lustracji na okres 3 lat, który przekazywany jest do wiadomości wszystkim spółdzielniom - członkom Związku.

 

W styczniu 1996 r. MSZR jako pierwszy w kraju związek lustracyjny został wpisany na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych w trybie biegłego rewidenta pod nr. 1234 i w pełni realizuje wszystkie zlecenia spółdzielni w tym zakresie. W czasie każdej lustracji ustawowej badane jest m.in. sprawozdanie finansowe za ostatni rok poprzedzający lustrację.

             

 

    Aktualizacja: 09.04.2010